Fitness Bacak Hareketleri ve Egzersizleri
08 Temmuz 2024

Fitness Bacak Hareketleri ve Egzersizleri

Fitness Bacak Hareketleri

Sağlıklı yaşamın vazgeçilmez bir parçası olan fitness bacak hareketleri, kısa süre içinde daha sıkı ve pürüzsüz bacaklara kavuşmanıza yardımcı olur. Bu egzersizler, bacak bölgesinde biriken yağ dokularından kurtulmanızı ve sağlıklı bir şekilde kilo vermenizi sağlar. Bu amaçla, günde yalnızca yarım saatinizi fitness bacak egzersizlerine ayırmanız yeterlidir. Bu egzersizleri yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli husus, her hareketi 3 set halinde ve her sette 20 tekrar yapmanızdır. Toplamda 90 tekrar yaparak her sette 12 saniye dinlenin. Dinlenmenin ardından 3 seti tamamlayarak diğer harekete geçmelisiniz.

Seated Calf Raises Hareketi

Bu hareketi gerçekleştirmek için makineye oturun ve ayağınız ile bir şeyi iter gibi bacağınızı yukarı kaldırın. Burada önemli olan, bacaklardan güç alarak hareketi gerçekleştirmektir. Bu egzersiz, bacaklardaki yağ dokularının erimesine ve bacak kaslarının güçlenmesine yardımcı olur. Fitness bacak hareketleri arasında en etkili olanlardan biridir.

Standing Calf Raises Hareketi

Baldırların gelişimini sağlayan bu hareket, fitness makinelerinde mutlaka yapılmalıdır. Baldırınızı yukarı kaldırabileceğiniz bir konumda ayarlayın. Makinede bulunan yastıklara omzunuzu yerleştirerek ileriye dönük bir pozisyonda ayak parmağınızı yerleştirin. Ayak topuklarınızın kapalı olmasına özen gösterin. Sırtınız düz olacak şekilde dik durun ve ayaktayken kalçanızı ve dizlerinizi baldırdan güç alarak kaldırın ve makine kolunu yukarı doğru itin. Dizleri omuz genişliğinde ve birbirine paralel olarak açın. Derin bir nefes alarak ayak parmaklarınızı sabit tutarak ayak parmağınızı olabildiğince yukarı kaldırın. Bu hareketi 3 set devam edin ve aralarda derin nefes almayı unutmayın.

Seated Leg Curl Hareketi

Oturarak yalnızca bacağı kullanarak ve yine baldırdan güç alarak bacak kaslarınızın çalışmasını ve etkin hale gelmesini sağlar. Sırtınızı makineye yaslayın. Makinenin oturma koltuğu gibi bir yapısı vardır. Kaldırabileceğiniz ağırlık gücünü ayarlayarak bacağınızı iki yastık arasından geçirerek baldırdan güç alarak aşağı doğru itin. İterken nefes alın. Daha sonra yavaşça bacağınızı serbest bıraktığınızda başlangıç noktasına geri dönecektir. Bacağınızı serbest bırakırken nefes verin.

Seated Leg Press Hareketi

Bu fitness hareketi, özellikle üst bacak kaslarının gelişmesini ve üst bacakta oluşan yağ dokularının erimesini sağlar. Bu hareket oturarak bacaklardan destek alarak bacak basma hareketidir. Asıl amacı ön bacak kaslarının gelişimidir. Bu hareketi yapmak için makine şart değildir; uygun şartlarda evde de yapılabilir. Bu hareketi yaparken makine yanındaki kolluklardan yararlanarak destek alabilirsiniz. Ellerden alınan güç ile bacak kasları geliştirilebilir. Önemli olan, bacağınızı kırarak ayaklarınız ile ağırlığa gücünüz doğrultusunda baskı uygulamaktır.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Güncel

Sağ Bacak Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Sağ Bacak Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Üst Bacak Kası Çalıştırma Egzersizleri

Üst Bacak Kası Çalıştırma Egzersizleri

Güncel

İç Bacak Sıkılaştırma Yöntemleri

İç Bacak Sıkılaştırma Yöntemleri